Bu ders öğrencinin; bep’in tarihsel gelişimini betimlermesini, en az kısıtlayıcı ortam, kaynaştırma kavramlarını betimlemesini, bep’in temel unsurlarını sıralamasını, 573 sayılı “özel eğitim hakkında khk” ve milli eğitim bakanlığı özel eğitim hizmetleri yönetmeliğinde bep’in nasıl yer aldığını tartışmasını, davranışları ölçülebilir ve gözlenebilir olarak betimlemesini, davranışları ölçmekte kullanılan kayıt tekniklerini betimlemesini, var olan performans düzeyinin nasıl belirleneceğini ve bep üzerinde yazılış biçimlerini betimlemesini, ölçülebilir yıllık amaç ve kısa dönemli amaçlar yazmasını,  beceri analizi hazırlamasını,  bep ekibinin kimlerden oluşabileceğini ve ekipte bulunabileceklerin görevlerini sıralamasını,  bep’in değerlendirilmesini açıklamasını ve bep’in izlenmesinin önemini ve gerektiğinde bep’te ne tür değişiklikler yapılabileceğini açıklayabilmesini sağlayacaktır.