Bu dersin amacı, öğrencilerin tasarım alanına zihinsel olarak hazırlanmalarını sağlamaktır. İlk olarak sözsüz iletişim örnekleri tamamen görüntüler aracılığı ile gerçekleşmiştir. Öğrencilerin tasarım / görsel iletişim disiplinini tanıması ve doğru konumlandırması hedeflenmektedir. Temelde fotoğraf, çizim gibi yöntemlerle görüntü ve anlam ilişkisine yönelik çalışmalar yaptırılır. Kavramların görüntülerle karşılaştırılarak deneysel çalışmalar yapılması amaçlanır. Bu deneysel çalışmalarda öğrencilerin mecaz, birleşim ve bitiştirme gibi yöntemlerin kullanılarak görüntü ile anlam üretmeleri sağlanır. Ayrıca günlük yaşam içerisinde karşı karşıya kalınan görüntü bombardımanını grafik tasarımcı gözüyle algılamak, anlamlandırmak ve yorumlamak gereklidir. Bunun için öğrenciler dersi aldıkları dönem süresince hem gözlem yapar hem de görüntü toplar ve sınıflandırırlar.
- Trainer/in: Isik DIkmen
- Trainer/in: Halil Duranay