Bu derste öğrenciler; Erken çocukluğun tanımı, önemi, amacı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi; erken çocukluk eğitimine yön veren yaklaşımlar, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitim politikaları, yaygınlaştırılması, geliştirilmesi ve okullaşma oranları, erken çocukluk eğitiminde iyi uygulama örnekleri, erken çocukluk öğretmen yetiştirme programları, devlet ve özel sektörde istihdam edilen öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yönelik eğitim programları ve uygulamaları, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının türleri (anaokulu, anasınıfı, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri; eğitim kurumlarının denetleme mekanizmaları ve ülkedeki eğitim kalite standartları, erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi, eğitim programları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
- Trainer/in: Belgin Parlakyildiz