Bu ders, özel eğitim alanıyla ilgili nitel araştırmaları planlama, düzenleme, yürütme ve raporlama süreçlerine odaklanır. Ders, felsefi varsayımlarıyla birlikte nitel araştırmanın tasarımını ve doğasını, beş farklı nitel araştırma geleneğini, sorun tanımlamayı ve uygun verileri toplamayı ve analiz etmeyi içerir. Ders ayrıca, görüşme, katılımlı ve katılımsız gözlem, etnografik analiz, görsel veri analizi, arşiv ve tarihsel analiz, içerik ve söylem analizi ve vaka analizi gibi veri toplama ve analiz tekniklerini kapsar. Ders bu konularla ilgili temel okumaların yanı sıra, nitel araştırma yöntemlerini kullanan görgül araştırmaları da içerir.

Araştırma ve öğretim sürecinin ne olduğu, uygulamalı davranış analizi nedir ve ilkeleri nelerdir, tek denekli araştırma modelleri ve tek denekli araştırma modelerinin özellikleri, ABAB modeli, tersine çevirme modelleri, çoklu başlama modeli, çoklu yoklama modeli, karşılaştırma modelleri, karşılaştırma modellerinin özellikleri, ABC modeli, dönüşümlü uygulama modeli, parallel uygulama modeli.