İnsan vücudunu meydana getiren hücre, doku, organlar ve sistemlerin fonksiyonları, İnsan organizmasının fiziksel eforları, kısa ve uzun dönemde uyumu,insan vücudunun enerji kaynakları, antremanın fizyolojik temelleri, yorgunluğun nasıl meydana geldiği, toparlanma süreci , doping ne demektir, dopingin zararları nedir, beslenme tipi ve uygunluğu, sporda ağırlık kontrolü. Aerobik ve anaerobik kapasitenin ne olduğu, egzersiz sırasında nasıl devreye girdiği. Kardiyovasküler sistem ve egzersiz, kardiyovasküler regülasyon ve integrasyon, fonksiyonel kapasitenin değerlendirilmesi, enerji kapasitesinin ölçümü, aerobik ve anerobik eğitim, pulmoner sistem, solunum kontrolü, kas- iskelet sistemi ve egzersiz, eksitasyon- inhibisyon nöral kontrol, termoregülasyon ve egzersiz, sualtı ve yüksek irtifa da insan vücudunun sistemi ve fizyolojisi konuları ele alınacaktır.
Yaz stajının uygulanmasındaki temel hedef öğrencilere hastaya özgü değerlendirme ve tedavi programını planlama, teorik bilgi ve pratik becerilerini çeşitli klinik ortamlarda uygulama olanağı vermektir. Öğrenci stajı sırasında fizyoterapi uygulamaları için gerekli değerlendirme ve tanımlamayı bir fizyoterapistin gözlemi altında yapacaktır. Programını danışman fizyoterapist eşliğinde çizer ve uygular. 4 haftalık bir program olup uygulama raporları değerlendirme için bölüm yönetimine sunulacaktır. Değerlendirme sırasında hazırlanan yazılı rapor yapılan stajın içeriğini yansıtan nitelikte genel değerlendirme olarak sayılmaktadır. Böylelikle klinik ortamda fizyoterapi programını planlama, teorik bilgi ve pratik becerilerini uygulamaya aktarma ve sunma becerileri geliştirilmektedir.
- Teacher: Salih Angin
- Teacher: Mehmet Micogullari
- Teacher: Melisa Unsalan
Egzersiz programının planlanmasında hangi yöntemlerin kullanıldığı, egzersiz uygulamalarının nasıl yapıldığı, yapılacak bölgeye göre hastanın yatak veya uygun bir başka yere göre pozisyonlanması. Normal Eklem Hareket egzersizleri kaça ayrılır? Normal eklem hareket egzersizinin türüne göre izlenmesi gereken yollar, doğru el tutuş yöntemleri ve kendini pozisyonlama, germe egzersizlerinin fizyolojik etkileri, germe egzersizinin hangi amaçla ve nasıl uygulandığı, kuvvetlendirme egzersizi protokolleri,kuvvetlendirme egzersizinin uygulama yöntemleri, kuvvetlendirme egzersizi için var olan araç ve cihazların doğru kullanılışı ve nasıl kullanılışı, Codman egzersizi faydası , Burger- Allen egzersizleri, , gevşeme pozisyonları , gevşeme teknikleri, skolyoz hastalığı nedir. Skolyoz hastalığının insan vucudunda yarattığı deformiteler ve tedavi seçenekleri, traksiyon.
- Teacher: Salih Angin
- Teacher: Ayse Volkan
Hasta kabulü, Hastalık öyküsü, Postür analizi, Antrofometrik ölçümler, boyun-boy-kalibre ve yağ dokusu ölçümleri, ekstremite testlerinin kısaluğu, esneklik değerlendirmesi, hareket aralığı değerlendirmesi, goniometrik ölçümler, kas ölçümünün kuvvet gücü tekrarlama, bilgisayarlı ölçümler ve el kitabı kas testleri). Öğrenciler temel ölçme tekniklerini ve hasta üzerindeki teknikleri öğreneceklerdir. Bu ders hastaya tedaviyi nasıl planlayacağını ve hastayı nasıl planlayacağını öğretmek için tasarlanmıştır. Bu derste öğrenciler farklı teşhis ve hasta ihtiyaçlarına dayalı özel bir protokol planlayabileceklerdir. Farklı hastalıkları farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile tanımlayabilecekler ve bu tanımlamalar doğrultusunda hastaya ve ya değerlendirme sonuçlarına göre uygun tedavi protokolü hazırlayıp uygulama öncesini ve uygulama sonrasını karşılaştırıp hastanın ilerlemesini nasıl takip edebileceklerini ayrıntılı bir şekilde öğrenip uygulayacaklardır.
- Teacher: Hulya Ozbeser
- Teacher: Munevver Ozkalan
Bu ders nörolojik hastalıklar, psikiyatrik hastalıklar ve bazı pediatrik hastalıklar, cerrahi olarak tedavi edilen hastalıklar hakkında öğrencilere genel bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Hastalıkların etyolojisi, klinik belirtiler, cerrahi yaklaşım, operasyona bağlı komplikasyonlar ve operasyon sonrası rehabilitasyon kısaca özetlenir. Bu dersin konuları arasında Polinöropatiler ve tuzak nöropatiler, Psikiyatrik hastalıklar (depresyon, şizofreni vb), Çocukluk çağı konvülsiyonları ve epilepsi, Atroplastik cerrahi yöntemleri (Omuz, Kalça ve Diz) ve endoprotezler, Konjenital ortopedik problemler (Konjenital müsküler tortikollis, serebral palsi Brakiyal pleksus yaralanmaları) ve ortopedik tedaviler, disk hernilerinin etyopatogenezi, disk hernilerinde semptom ve bulgular, cerrahi yaklaşımlar, sıvı-elektrolit bozuklukları / asit-baz dengesi, periferik arter hastalıkları, malign meme hastalıkları yer alır.
- Teacher: Bekir Deveci
Farmakoloji bilimine giriş, farmakokinetik, farmakodinamik ve ilaç tedavisi ilkeleri, İlaç etkisinin prensipleri, ilaç-reseptör ilişkisi, ilaç emilimi, dağılımı ve atımı, ilaç metabolizması, toksik-istenmeyen etkiler konularında kısa bir bilgi vermeyi ve fizyoterapi alanında sıklıkla kullanılan ilaçlar hakkında genel bilgiler sağlamayı amaçlamaktadır.
- Teacher: Salih Angin
- Teacher: Osman Ozdemir
- Teacher: Mert Soyalan
Bağışıklık, enflamasyon ve ağrı, Romatolojik hastaya yaklaşım, Romatolojik hastalarda temel ölçme, fizik tedavi; ısı, elektroterapi, Romatoid artritli hastada egzersiz, Ankilozan spondilitli hastada egzersiz, Osteoartritli hastada egzersiz, Osteoporozda rehabilitasyon. Romatizmal hastalıklarda hidroterapi-balneoterapi, Ergoterapi. Romatolojik hastalıklar, bu hastalıklarda fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları.
- Teacher: Salih Angin
- Teacher: Ayse Volkan
Hücre fizyolojisi, kas fizyolojisi, dolaşım fizyolojisi, kalp fizyolojisi, sindirim fizyolojisi, boşaltım fizyolojisi, solunum fizyolojisi, endokrin fizyolojisi, sinir sistemi fiziyolojisi. Hücre fizyolojisi, kan, sinir- kas- dolaşım, solunum, boşaltım, sindirim ve endokrin sistem fizyolojisi
- Teacher: Ayse Bulut
Mesleği uygularken uyulması gereken ahlaki değer ve etik kuralların öğretilmesi ve incelenmesi. Fizyoterapinin tarihçesi, fizyoterapi ve rehabilitasyon, fizyoterapist tanımları, fizyoterapistin görev ve sorumlulukları, multidisipliner yaklaşım, sağlık alanında etik, prensipler, sağlık personeli- hasta- hasta yakını ilişkisi, hasta hakları, klinikte etik, araştırma etiği.
- Teacher: Salih Angin
- Teacher: Hulya Ozbeser