| Bu derste öğrencinin, eğitimini aldığı kuram ya
  da kuramlar doğrultusunda klinik gözetim ve denetim teori ve pratiğini
  araştırması ve bu alana özgül konuları / tartışmaları kavraması istenir. Bu
  amaç doğrultusunda öncelikle, ilgili psikoterapi yaklaşımına ilişkin kuramsal
  bilgiler özetlenir. Öğrenci, ders boyunca etnik / ırksal, cinsel, cinsiyet ve
  çeşitliliğin diğer yönlerini temsil eden bireylerin bakış açıları ile ilgili
  terimleri inceler. Dersin ikinci aşamasında süpervizyon kapsamında, klinik
  açıdan uygulamada neler yapıldığı, yöntem ve tekniklerin nasıl kullanıldığı
  ile vaka formülizasyonun nasıl kavramsallaştırıldığı öğrenilir. Süpervizyon
  sürecinin önemli bir bölümü öğrencinin kişisel farkındalığını kazanması, hata
  ve eksikliklerin dikkatli bir şekilde ele alınması ve geliştirilmesi gereken
  beceriler üzerine temellendirilir. nme ve hafıza, linguistik işlevler, mantık
  kurma ve soyut işlemler ve üst düzey işlevler gibi mental süreçleri ele
  almaktadır.Bu dersin amaçları arasında bu mental süreçleri nasıl yerine
  getirdiğimizi kısaca anlatmaktadır. Yani algısal bilginin zihnimize nasıl
  girdiğini, dışarıdan gelen duyusal bilgileri dikkat süreçlerimizi kullanarak
  nasıl ayırt ettiğimizi de anlatmaktadır |