Bu derste öğrencinin, eğitimini aldığı kuram ya
da kuramlar doğrultusunda klinik gözetim ve denetim teori ve pratiğini
araştırması ve bu alana özgül konuları / tartışmaları kavraması istenir. Bu
amaç doğrultusunda öncelikle, ilgili psikoterapi yaklaşımına ilişkin kuramsal
bilgiler özetlenir. Öğrenci, ders boyunca etnik / ırksal, cinsel, cinsiyet ve
çeşitliliğin diğer yönlerini temsil eden bireylerin bakış açıları ile ilgili
terimleri inceler. Dersin ikinci aşamasında süpervizyon kapsamında, klinik
açıdan uygulamada neler yapıldığı, yöntem ve tekniklerin nasıl kullanıldığı
ile vaka formülizasyonun nasıl kavramsallaştırıldığı öğrenilir. Süpervizyon
sürecinin önemli bir bölümü öğrencinin kişisel farkındalığını kazanması, hata
ve eksikliklerin dikkatli bir şekilde ele alınması ve geliştirilmesi gereken
beceriler üzerine temellendirilir. nme ve hafıza, linguistik işlevler, mantık
kurma ve soyut işlemler ve üst düzey işlevler gibi mental süreçleri ele
almaktadır.Bu dersin amaçları arasında bu mental süreçleri nasıl yerine
getirdiğimizi kısaca anlatmaktadır. Yani algısal bilginin zihnimize nasıl
girdiğini, dışarıdan gelen duyusal bilgileri dikkat süreçlerimizi kullanarak
nasıl ayırt ettiğimizi de anlatmaktadır |