Bu dersin amacı iletişim tasarımları yapılırken iletişim süreçlerini ve uygulamaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek, hangi iletişim aracının alıcı üzerinde nasıl etki yaratacağı, tasarımda öğelerin kullanımı ve görsel algı teknikleri hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanır. Dijitalleşen iletişim dünyasında alıcılara ulaşmanın sanıldığından çok daha zor olduğu ve bu nedenle iletişim tasarımlarının günümüzde öneminin artığı, doğru etkiyi, doğru zamanda, doğru algı ile hedef kitleye ulaştırma, işletmeler için azami önem arz etmektedir. Yapılan pazarlama nitelikli iletişim görsel ve metinlerin etki yaratabilmesi, alıcıyı cezbetmesi, ilgi uyandırması ve harekete geçebilmesi son derece önemlidir. Uygulanan tasarım ve iletilerin mutlak suretle ölçülür olması ve değerlendirmesi bir sonraki adımlar için önemli ve kaçınılmazdır. Öğrencilerin, önceden pratiği ve uygulaması gerçekleşen iletişim tasarımı vaka örnekleri ile öğrenmiş oldukları kuramsal ve teorik bilgileri daha iyi anlamaları desteklenmektedir.