Bu dersin amacı iletişim
tasarımları yapılırken iletişim süreçlerini ve uygulamaları hakkında
öğrencileri bilgilendirmek, hangi iletişim aracının alıcı üzerinde nasıl etki
yaratacağı, tasarımda öğelerin kullanımı ve görsel algı teknikleri hakkında
bilgi sahibi olmaları sağlanır. Dijitalleşen iletişim dünyasında alıcılara
ulaşmanın sanıldığından çok daha zor olduğu ve bu nedenle iletişim
tasarımlarının günümüzde öneminin artığı, doğru etkiyi, doğru zamanda, doğru
algı ile hedef kitleye ulaştırma, işletmeler için azami önem arz etmektedir. Yapılan
pazarlama nitelikli iletişim görsel ve metinlerin etki yaratabilmesi, alıcıyı
cezbetmesi, ilgi uyandırması ve harekete geçebilmesi son derece önemlidir. Uygulanan
tasarım ve iletilerin mutlak suretle ölçülür olması ve değerlendirmesi bir
sonraki adımlar için önemli ve kaçınılmazdır. Öğrencilerin, önceden pratiği ve
uygulaması gerçekleşen iletişim
tasarımı vaka örnekleri ile öğrenmiş oldukları kuramsal ve teorik bilgileri daha
iyi anlamaları desteklenmektedir.
- Teacher: Galip Erdil