1.Öğrenciler, şekil ve biçim olgusuna ait temel tasarım kavramları, tasarım ilkeleri ve öğelerini tanımlayabileceklerdir.

2.Süreklilik, ritm, bütünlük, oran, denge, hiyerarşi gibi ele alınan temel tasarım ilkelerini yapılan tasarıma entegre edebileceklerdir. 

3.Verilen problemi belirlenen bir bağlam ve/veya kompozisyon dahilindeki limitler çerçevesinde çözebileceklerdir.

4.Soyut kavramları somut bir biçimde ifade edebileceklerdir. 

5.Tasarım sürecinde karşılaşılacak olan ne için veya kimin için yapıldığı biçimindeki soruları tasarım ile ilişkilendirebileceklerdir. 

6.Bireysel çalışmanın yanı sıra grup çalışması becerilerini de geliştirerek birlikte üretip sorgulayabileceklerdir.  

7. Tasarım sürecini verimli kullanabilecek ve işleri zamanında bitirebileceklerdir. 

8. Kullanılan stüdyoyu ve stüdyo kültürünü benimseyerek mekanı doğru bir şekilde kullanabilir hale geleceklerdir.  

9. Tasarımcılığın dinamik ve hep gelişen bir yaşam biçimi olmasına dayanarak tasarımı besleyen yerel ve küresel boyuttaki sosyal, politik, teknolojik ve ekonomik gündemi, sosyal etkinlikleri, sanatsal aktiviteleri takip edebilecek ve bunları belgeleyebileceklerdir.