Erken
çocuklukta özel eğitim dersinin amacı; zihinsel
engelli öğrencilere dil ve iletişim becerilerinin kazandirilmasina yönelik
öğretim yöntemlerine göre(doğrudan öğretim yöntemi, doğal dil öğretim yöntemi,
çevrenin yapılandırılmasına dayalı dil öğretim yöntemi) öğretimsel süreçlerin
hazırlanması, ilk okuma yazmaya hazırlığa hazırlık ve hazrlık becerilerinin
değerlendirilmesine yönelik ölçüt bağımlı testlerin öğretim süreçlerinin
hazırlanması hedeflenmektedir. Temel kavramlar: bebeklik erken çocukluk dönemi ve gelişimsel
gerilik kavramı; erken çocuklukta özel
eğitimin (EÇÖZE) tanımı, önemi, tarihi ve teorik alt yapısı;
yasalarda EÇÖZE; EÇÖZE’de rol alan uzmanlar; aile katılımı; EÇÖZE’de
değerlendirme; EÇÖZE’de müdahale programları: kurum, ev ve kurum-ev merkezli
uygulamalar; EÇÖZE ve geçiş süreci; EÇÖZE’de
temel konular: oyun, gelişimsel dönemlere uygun uygulamalar, doğal öğretim,
aile merkezli uygulamalar.
- Teacher: Ulku Abidoglu