Okuma ve önemi, dinleme, konuşma, görsel okuma ve
görsel sunu; okuma, yazma öğrenme alanları ve aralarındaki ilişki, Türkçenin
özellikleri ve ilkokuma-yazma öğretimine etkisi; okuma ve yazma öğretim
yaklaşımları, ilkokuma ve yazma öğretiminin amaç ve ilkeleri, ilkokuma ve
yazma öğretimi açısından birinci sınıf öğretmen ve öğrencilerinin temel
özellikleri; ilk okuma ve yazmaya hazır oluşluk (öğrenci) ve hazırlık
(öğretmen), ilkokuma ve yazma öğretiminde başarısızlık ve nedenleri, ilkokuma
ve yazma öğretiminde kullanılan araç-gereçler (araçların özellikleri, seçimi,
oluşturulması ve kullanımı); ilkokuma ve yazma öğretiminde uygulanan
yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları,
yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları); ses temelli cümle yöntemi (tanımı,
ilkeleri, özellikleri, aşamaları ve uygulaması), ses temelli cümle yönteminin
aşamaları doğrultusunda okuma ve yazma öğretimi uygulamaları, kelime
hazinesinin geliştirilmesi, ilkokuma ve yazmanın değerlendirilmesi, ilk okuma
yazma öğretimi ve teknoloji kullanımı.
|