Bu ders kapsamında, zihin yetersizliğine ilişkin terim ve kavramları, zihin yetersizliğini gelişimsel yetersizlik bağlamında açıklayabilme, zihin yetersizliğini betimlemek için kullanılan terimleri tanıyabilme amaçlanmaktadır. Öğrenciler geliştirilen çeşitli tanımların anahtar öğelerini tanıyabilecek, AAIDD tarafından geliştirilen zihin yetersizliği tanımlarını açıklayabilecek ve tanımların uygulamaya etkilerini tartışabileceklerdir. Zihin yetersizliği tanımlarında yer alan anahtar kavramların kuramsal temellerini açıklayabilecek, ICF ve AIDD sistemleri arasındaki ilişkiyi betimleyebilecek, zihin yetersizliği kavramına yönelik sosyo-ekolojik bakış açısı kazanacaklar ve zihin yetersizliği olan bireylerin sınıflandırma sistemlerini tartışabileceklerdir. Geleneksel sınıflandırma sistemlerini tanıyabilecek ve AAIDD’nin önerdiği sınıflama sistemini açıklayabileceklerdir. Farklı zekâ ve zihinsel gelişim kuramlarını açıklayabilecekler ve zekâ ölçümlerinde kullanılan farklı araçları tanıyabileceklerdir. Türkiye’de zihin yetersizliği olan bireylerin tanılanmaları bağlamında, zeka ölçeklerinin durumunu ve kullanılmasını tartışabileceklerdir.