IMIM201:
Ders, aydınlatma, renk ve doku gibi malzeme ve hizmetler ile ergonomi, insan davranışı, vb. çevresel, yapısal ve sosyo-kültürel kaygılar.
Öğrenciler bina formu, yapısı ve zarfı hakkında bir anlayış ve verilen bağlama bir yanıt geliştirirler. Verilen problem, site araştırması,
konsept geliştirme, mekan organizasyonu, yapısal analiz, malzeme seçimi, aydınlatma, renk ve doku üzerine sistematik çalışmayı içeren küçük
boyutlu iç mekanların yeniden düzenlenmesini içermektedir. Öğrencilerin sadece yaratıcı becerilerini gerçekleştirmeleri değil, oluşturulan
3 boyutlu ilişkiler ve mekansal kalite içerisinde özgün kişisel tarzlarını keşfetmeleri de beklenmektedir.
IMIM202:
Bu iç mekan tasarım dersi, tasarım ilkelerinin ve inovatif teknolojiler, dikey ve yatay sirkülasyon, erişilebilirlik, iklimlendirme, bina
fiziği, aydınlatma ve mobilya tasarımını göz önünde bulundurarak uygun yapım sistemleri ve malzemeleri düşünülerek iç tasarım öğrencilerinin
tasarım ve araştırma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu, genellikle öğrencilerin kendi motivasyonlarını, hayallerini ve fikirleri
üreterek hayal ettikleri mevcut orta ölçekli binaların restorasyonu / yenilenmesi ile gerçekleşir, böylece sadece yaratıcı ve el ile grafik
becerilerini geliştirmez, aynı zamanda onların yaratıcılıklarını geliştirir. Oluşturulan 3D ilişkiler ve mekânsal kalite içinde özgün kişisel
stiller.
IMIM301:
Mevcut alanların uyarlanabilir yeniden kullanımı, binalarda ve ortamlarında prototip çözümler. Ofis, hastane, yurt, karma kullanımlı bina vb. yüksek katlı kamu
binalarının kentsel ve çevresel bağlamını dikkate alarak mekansal örüntüler oluşturmak. Verilen (sanal ve/veya doğal) mimari bağlamın özelliklerini araştırarak
gerekli düzenleri yapılandırmak. Yüksek yapılar, dikey sirkülasyon, erişilebilirlik, iklim, yapı fiziği, aydınlatma ve mobilya tasarım sorunlarının yeni ve ileri
teknolojilerini göz önünde bulundurarak uygun yapı sistem ve malzemelerinin araştırılması. Farklı tasarım dillerini anlamak ve farklı uygulamalar üzerinde araştırma
yaparak tasarım kelime dağarcığını geliştirmek, Fikir ve konseptler üreterek kendi motivasyonunu, hayal gücünü geliştirmek. İleri temsil materyal ve tekniklerini
keşfetme, fikir ve kavram geliştirmenin bir yolu olarak modelleme, eskiz yapma, bilgisayar destekli görüntü üretimi, Bireysel stiller oluşturmak için zihinsel ve
el becerilerinin belirlenmesi.
IMIM302:
Bu dersin amacı, insan ve kamusal çevre ilişkileri doğrultusunda, geniş açıklığa sahip ve aynı zamanda fonksiyonel olarak karmaşık ve yüksek teknolojiye sahip
binalar üzerine odaklanmaktır. Kamusal alanlardakı iç ve dış mekan tasarım problemlerine ek olarak yön bulma ve yönlenmenin yanında, yapısal çözümler, akustik,
iklimlendirme, acil ve yangın çıkışları ders bağlamında incelenmesi gereken başlıca konulardır. Geniş açıklıklı binaların yeniden kullanımı, yenilenmesi ve
tekrar değerlendirilmesi konuları tartışılırken, bu bağlamda binalarla ilişkili fiziksel ve estetik performans ihtiyaçları, peyzaj, erişilebilirlik ve engelli
ihtiyaçları konularına odaklanmak ders kapsamında üzerinde durulan başlıca unsurlardır. Tasarım süreci esnasında iç mekan atmosferini etkileyen mobilya, aydınlatma
elemanları, malzeme, doku ve renk konularının öğrenci tarafından dikkate alınması beklenmektedir.
IMIM401:
Stüdyo, iç mimaride, küçük ölçekli yapısal değişikliklere ve eklemelere izin verilebilecek daha karmaşıklık içeren tasarım problemlerini tanıtıyor. Bu ders, bir kamusal alanın iç mekanını
tasarlamakla ilgilidir (Keyrnia'nın Eski Limanı'ndaki Yat Kulübü); toplulukta halka açık bir tarihi veya özel iç ortam için programlama, şematik ve tasarım geliştirme. Sorunlar insan
ihtiyaçları, kültür, teknoloji, iç ortam ve iç mekan düzenlemelerine odaklanarak derinlemesine incelenecek ve gerek mobilya tasarımı gerekse geniş kamusal alanlar için iç mekan
düzenlemeleri seçimi ele alınacaktır. Proje, yazılı rapor(lar), çizimler, modeller, hesaplamalar veya gerekli çizimler yoluyla yeterince belgelenmelidir.
- Teacher: Nihan Yusufoglu