Bu ders; Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Önemi ve Gerekliliği, Sağlıkta Kalite Yönetimi ile İlgili Temel Kavramlar, Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetiminin Özellikleri, Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi, Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar ve Uygulama Teknikleri, Tıbbi Hatalar ve Nedenleri, Tıbbi Hataların Bildirimi ve Yönetimi, Hasta Güvenliği, Hastane Enfeksiyonlarının Önlenmesi ve Kontrolü, İlaç Hataları ve Önleme Stratejileri, İnvaziv / Noninvaziv Girişimlerde Hataların Önlenmesi, İletişim Hatalarının Önlenmesi, Hasta Düşmeleri ve Önleme Stratejileri, Çalışan Güvenliği: Tıbbi Kazalar ve Sağlıklı Çalışma Yaşamı Dersin Değerlendirilmesi konularını içermektedir.
- Teacher: Levent Duranli
- Teacher: Hatice Sen
Forensic nursing is the
practice of nursing in which health care and the legal systems intersect.
Students will explore the history of forensic nursing and a variety of forensic
nursing specialty roles. Skills needed for competent and holistic forensic
nursing practice will be presented to care for victims and perpetrators of traumatic
events or criminal acts. Impact of violence across the life-span will be
ascertained. Participation in case study analysis will promote examination of
personal views, open discussion on ethical and legal dilemmas, human rights,
and application of critical thinking.
- Teacher: Mira Rana Gokdogan
Yaz stajı
- Teacher: Alperenhan Ates
- Teacher: Bekir Deveci
- Teacher: Kezban Ozgem
Yaz stajı
- Teacher: Alperenhan Ates
- Teacher: Bekir Deveci
----------------------------------------------------------------------
Bu ders kapsamında sağlıklı toplum ve yaşlının sağlığı, dünyada ve ülkemizde yaşlı nüfusun artışı, yaşlanmanın ekonomisi, yaşlanma teorileri, yaşlılığa karşı tutumlar, sağlıklı yaşlanmanın geliştirilmesi, sağlığın korunması ve sağlıklı yaşam davranışları (fiziksel aktivite, taramalar), kültür, yaşadığı ortamın özellikleri, bakımvericiler, sağlık bakım harcamaları, yaşlının sağlığının değerlendirilmesi ve fizik muayenesi (öykü alınması, hazırlığı ve sistem muayenesi), psikososyal tanılama, beslenmesi (değişen vücut, yaşam biçimi ve diyet), beslenme durumunun tanılanması, doğru ilaç uygulamaları (farmakokinetik, farmakodinamik, sık kullanılan ilaçlar, polifarmasi, yaşlı eğitimi), sık görülen hastalıklar ve sistemlere göre hemşirelik bakım uygulamaları (kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, nörolojik sistem, kas-iskelet sistemi, gastrointestinal sistem, endokrin sistem, deri sistemi, ürogenital sistem, kanserler, duyu sistemi), bakımverme ve yaşlının ailesine yaklaşım, yaşlının ihmal ve suistimali, yaşam sonu bakım gibi hemşirenin rolünü içeren konular yer almaktadır.
- Teacher: Saniye Albayrak
- Teacher: Feray Gokdogan
- Teacher: Salih Angin
- Teacher: Bekir Deveci
- Teacher: Mehmet Mol
- Teacher: Gulcem Razi
Bu dersin kapsamında, öğrenci bilimsel araştırma süreci çerçevesinde, bir konuyu proje şeklinde yazar.
- Teacher: Salih Angin
- Teacher: Alperenhan Ates
- Teacher: Hatice Cicek
The clinical component further prepares students in understanding and developing the nurse’s roles and responsibilities; management and evaluation of physical, emotional, socio-cultural and educational needs.
- Teacher: Joy Agbo
- Teacher: Aziz Aslanoglu
- Teacher: Gift Christopher
- Teacher: Nesegul Orcun
- Teacher: Mira Rana Gokdogan
- Teacher: Precious Uzoeghelu
In this course, the following topics are covered: epidemiology, importance and classification of diabetes, roles and responsibilities of diabetes nurse and team approach, diagnosis classification and follow-up principles in diabetes, physiology and glucose metabolism of diabetes, pathophysiological process, defining the signs and symptoms of diabetes, carbohydrate, fat and protein metabolism disorders in diabetes, medical nutrition in diabetes management and healthy eating approaches, diabetes and exercise, physiological effects of insulin, treatment and method, oral antidiabetic treatment, self-monitoring, acute complications of diabetes (diabetic ketoacidosis, hyperosmolar nonketotic coma, hypoglycemia), chronic complications of diabetes (nephropathy, neuropathy, retinopathy, diabetic foot), individual nursing care of the diabetic, diabetes education, counseling in diabetes, psychosocial aspects of diabetes, prevention strategies in diabetes.
- Teacher: Feray Gokdogan
- Teacher: Hulya Ozbeser
- Teacher: Burcu Tokgoz