Pazarlama genel anlamda; ürün ve hizmetlerin alıcılarla buluşturulması ve daha etkili satış süreçlerinin ortaya çıkması için sürdürülen süreçlerin bütününe verilen isimdir. Dijital pazarlama ise, bu süreçlerin online platformlar üzerinden sürdürülmesi faaliyetleridir.
Sağlık kuruluşunun, bütün pazarlama araçlarıyla online platforma taşınarak burada verimli biçimde tanıtımının yapılması için modern araçların kullandığı bu etkinlikler, günümüzde en etkili pazarlama etkinliği olarak tüm işletmeler için gereklilik arz eder. Dijital Pazarlama; dijital medya araçlarıyla yapılır. Bu noktada sağlık işletmelerinde gerek pazarlama araçlarının gerek ise dijital pazarlama araçlarının nasıl kullanıldığı-kullanılması gerektiği ders kapsamında ele alınacaktır.
- Teacher: Cem Dikmen
- Teacher: Saime Ulucayli
HASTANELERDE KULLANILMAKTA OLAN OTOMASYON PROGRAMI VE BUNLARIN TÜM MODÜLLERİYLE TANITIMASI.
- Teacher: Salih Angin
- Teacher: Nurdan Dikmen
- Teacher: Serhan Pasa
Sağlık Kurumlarında Maliyet Muhasebesi Önemi, Amaçları, Fonksiyonlarını açıklar. Sağlık Kurumlarında Maliyet Muhasebesi ve Temel Kavramlarını ifade eder. Sağlık Kurumlarında llk Madde ve Malzeme Maliyetlerini sınıflandırır. Sağlık Kurumlarında Genel Hizmet Maliyetlerini sınıflandırır. Sağlık Kurumlarında Gider Merkezleri ve Gider Dağıtımını açıklar. Maliyet Bilgilerinin Sağlık Hizmeti Yönetim Kararlarında Kullanımını açıklar.
- Teacher: Salih Angin
- Teacher: Ahmet Cenk Dikmen
- Teacher: Salih Angin
- Teacher: Ahmet Cenk Dikmen
- Teacher: Nurdan Dikmen
Sağlık işletmelerinde finansal yönetim ile ilgili gerekli bilgilere sahip olurlar.
- Teacher: Ahmet Cenk Dikmen
Sağlık işletmelerinde markanın nasıl oluşturulacağı ve sürekliliğin nasıl devam ettireleceği hakkında bilgi sahibi olur.Marka yönetiminin kurum için gerekliliklerini ortaya koyar.
- Teacher: Selver Gok Caputcu
- Teacher: Cem Dikmen
Sağlıkta temel finansman modelleri ve sağlık sigortalarının yeri ve önemini ifade eder.Özel ve Genel sağlık sigortalarında temel mevzuatını sınıflandırır.Türkiye'de Genel Sağlık Sigortası süreci ve tamamlayıcı sağlık sigortalarını açıklar.Sağlık sigortalarında tazminat ve provizyon süreci, ilgili mevzuatı açıklar.Genel sağlık verileri ve stratejik hedeflerin analizini sınıflandırır.
- Teacher: Ahmet Cenk Dikmen
Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana
gelen sağlık işletmesi yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel
eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dersin amacı
sağlık yöneticisi adaylarının yöneticilik disiplininin evrimine ilişkin birikim
edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. Bu amaçla öğrenen
organizasyon,süreçlerin yenilenmesi,yalın yönetim,yalın organizasyon,dış
kaynaklardan yararlanma ve kıyaslayarak yönetme gibi çağdaş yönetim teknikleri
ayrıntılı olarak ve örnek olaylar(vak’alar)yardımıyla incelenecektir. Bu
şekilde öğrencilerin yönetim becerilerinin gelişimi sağlanacaktır. Zaman
yönetimini başarıyla gerçekleştirmelerine yönelik bilgileri alacaklardır. Kriz
dönemlerine çağdaş yönetim tekniklerini kullanarak sağlık işletmesinin
maliyetlerini kontrol altına alarak sağlık sektöründe rekabet avantajı
yaratmaları sağlanacaktır. Sağlık yöneticisi adaylarının çağdaş yönetim
tekniklerini kullanarak yönetim açısından da güçlendirilmesi (empowerment)
sağlanacaktır. Böylece sağlık yönetimini üstlendikleri anda başarılı olmalarını
sağlıyacak bilgilerle donatılmış olacaklardır
- Teacher: Salih Angin
- Teacher: Cem Dikmen