Bu dersin amacı, öğrencilere turizm ve gastronomi alanında çalışacakları işletmelerde etik ve ahlak kavramlarının aktarılmasıdır. Bu etik ve ahlaki kavramların içerisinde toplumsal kurallar, toplumsal normlar, değerler, çevre ve doğaya karşı sorumluluk, etik ilkeler, meslek etiği anlatılır. İş ahlakı anlayışı dolayısıyla örgütsel ortamda kritik bölüm haline gelmiştir. Bu noktada öğrencilerin iş süreçlerinde karar verme, etik konuları tanımlama, analiz etme ve sorunlara etik açıdan çözüm üretme noktasında bilgi aktarılmaktadır. Ayrıca bireysel karar verme iş ahlakı ve sosyal sorumluluk, bir firmanın iş stratejisinin önemli parçalarıdır. Bu kavramları tanıtıldıktan sonra, gerçek yaşam olayları ve konuları etik yönüyle düşünmeye teşvik ederken öğrencilerin sürdürülebilir çevre, üretim, rekabet değerlerini irdelemeleri ve analiz etmeleri beklenir. 

The aim of this course is to introduce students to the concepts of ethics and morality in the businesses they will work in the field of tourism and gastronomy. Within these ethical and moral concepts, social rules, social norms, values, responsibility towards the environment, ethical principles, professional ethics are explained. At this point, students are informed about making decisions in business processes, defining and analyzing ethical issues and producing ethical solutions to problems. Also, individual decision making, business ethics and social responsibility are important parts of a firm's business strategy. In conclusion, students are expected to examine and analyze the values of sustainable environment, production and competition while encouraging them to think ethically about real life events and issues.