Site news

Online Lectures with BBB / BBB ile Uzaktan Eğitim

by Devrim Seral -

Sevgili öğrenciler ve öğretim elemanları BBB uzaktan eğitim sistemini kullanabilmeniz adına aşağıdaki gereksinimleri karşılamanız gerekiyor:

  • Yeterli miktarda bant genişliği ( En az 1Mbit)
  • Ders verenler için mikrofon ve kulaklık/öğrenciler için sadece kulaklık
  • Masaüstü ve taşınabilir bilgisayar için en son sürüm internet tarayıcısı (Chrome/Firefox)
  • Android telefon/tablet kullanıcıları en az Android 6.x sürümü ve chrome tarayıcı
  • Apple marka telefon/tablet kullanıcıları IOS 12.2 ve Safari tarayıcısı
  • Kampüs içerisinden erişim için kablolu bağlantı gereklidir. Lojman ve yurt odalarında misafirlere ait WiFi/Router/AP/antenler ile kullanım sorun yaşatabilmektedir.
  • Online ders kaydı yapılmak istendiği zaman  koruma program(lar)ının devre dışı bırakılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde bunun iletişim sorunu yaşatabildiği tespit edilmiştir.
  • Online ders kaydı yapılmak istendiği zaman bilgisayar  güvenlik duvarının (Firewall) devre dışı bırakılması gerekmektedir. Devre dışı bırakılması halinde bunun bazı sistemlerde bunun iletişim sorunu yaşatabildiği tespit edilmiştir.

-------------------------------------------

Dear students and lecturers for BBB online lectures you should have below requirements:

  • Adequate internet bandwidth ( At least 1Mbit)
  • For speaking microphone/Just listening headphone
  • For desktop and laptop computers recent browser (Chrome or Firefox) 
  • For Android phones/tablets at least 6.x and chrome browser
  • For Apple  phones/tablets at least IOS 12.2 and Safari browser 
  • If you stay CIU campus you should connect your computer with ethernet cable directly to computer not over WiFi connection and also ensure that to disable firewall or similar application which is control you internet access
  • Disabling the security software is essential. Problems have been observed when using programs like Norton, Avast, Karspersky, etc.
  • Disabling the computer firewall during online lessons is required especially if you have connection problems. 

Moodle Instructor Manual / Öğretim Elemanları için Moodle Kullanım Klavuzu

by Muesser Nat -

Dear Instructors, you can find all related Moodle User Manuals here to manage your courses: https://docs.moodle.org/38/en/Main_page

----------------------------

Öğretim elemanları için hazırlanmış Türkçe Moodle kullanım klavuzu için pdf dosyasına bakınız.

Uzaktan Eğitim Derslerine Erişim Bilgileri/Distance Education Course Access

by Muesser Nat -

Sevgili öğrenciler, uzaktan eğitim derslerine erişim için gerekli olan bilgileri ekteki dosyada bulabilirsiniz.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dear students, you can find information about accessing distance education courses in the attached file.


Course Request / Ders İsteği

by Muesser Nat -

Dear students and lecturers, 

To request a course: 1-Click on the CIU logo, 2- Scroll down and click "All Courses Link", 3- Scroll down and click "Request a course"

OR use this link http://moodle.ciu.edu.tr/course/request.php - please write the course description into summary section.

Please be aware that only LECTURERS can make a course request on Moodle. If you cannot find your course here, you need to talk to your lecturer.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sevgili öğrenciler ve öğretim elemanları,

Yeni bir ders isteğinde bulumak için: 1- Sol üstteki CIU logosuna tıklayın, 2- Sayfanın en altına inip "Tüm derslere" tıklayın, 3- Sayfanın en altına inip "Ders iste" linline tıklayınız.

VEYA bu linki kullanınız: http://moodle.ciu.edu.tr/course/request.php-summary kısmına dersin tanımını yazınız lütfen.

Moodle üzerinden sadece öğretim elemanları yeni ders isteğinde bulunabilir. Dersinizi Moodle'da bulamıyorsanız, ders hocanızı bilgilendiriniz lütfen.

New Users / Yeni Kullanıcılar

by CIU Admin -

Dear lecturers and students,

Please type your username (Ex: mnat) or StudentID (Ex: 2012xxxx) in Username field and type your e-mail (webmail) password in Password field on Login Screen to login to course portal. You can start using system if  login is successful. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sevgili öğretim elemanları ve öğrenciler,

UKÜ Moodle sistemine üye değilseniz kullanıcı giriş ekranından Kullanıcıadı kısmına okulun size verdiği kullanıcın adını (Ör:mnat) veya  öğrenci numarasını (Ör: 2012xxxx) ve şifre kısmına da e-posta şifresini girerek moodle sistemini kullanmaya başlayabilirsiniz. Eski moodle kullanıcıları eski kullanıcı adları ve şifrelerini kullanmalıdırlar. 

(Edited by Muesser Nat - original submission Monday, 23 February 2015, 10:15 AM)

Older topics...